PMPG nabywa większościowe udziały w Gretix.com...
Komentarze: 0
Serwis Gretix.com powstał w czerwcu 2006 roku. Objęcie większościowego pakietu udziałów w spółce to element ekspansji Platformy Mediowej Point Group na rynku nowych mediów i technologii. Spółka, która obecnie największe przychody czerpie z wydawania prasy, jest również coraz bardziej obecna w Internecie, zarówno poprzez strony internetowe wydawanych magazynów, jak i przez autonomiczne serwisy. Zakup Gretix.com jest uzupełnieniem obecności spółki na rynku reklamy internetowej.
Gretix.com jest serwisem internetowym, który za pomocą e-mail oraz SMS przypomina swoim użytkownikom o ważnych dla nich wydarzeniach takich jak urodziny, imieniny, ale także niezapłaconych rachunkach czy kończącym się ubezpieczeniu. Jego model biznesowy opiera się na sprzedaży reklamy kontekstowej, która dociera do użytkownika razem z ustawionym przez niego przypomnieniem. Dodatkowo za pomocą platformy e-commerce w ramach serwisu użytkownicy mogą kupować prezenty oraz dostarczać je pod wskazany adres. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem wersji międzynarodowej serwisu.
Gretix.com jest również pierwszym w portfolio Platformy Mediowej Point Group serwisem transakcyjnym. Dzięki objęciu udziałów w spółce, PMPG wchodzi na dynamicznie rosnący rynek e-commerce, który tylko w Polsce w ubiegłym roku wzrósł średnio o 62% w stosunku do 2006 r., osiągając wartość 8,1 mld zł.
Według opublikowanego pod koniec maja „Raportu Strategicznego IAB POLSKA: Internet 2007", w 2007 r. wartość polskiego rynku reklamy w sieci osiągnęła wartość 743 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o ponad 50 proc. Wydatki na e-reklamę przewyższyły wartość budżetów na reklamę w radiu. W najbliższych latach Internet stanie się drugim medium reklamowym po telewizji. Obecnie w Polsce ponad 42 proc. wydatków na reklamę w Internecie przypada na różne formy graficzne. Jednak analitycy prognozują, że w najbliższych latach motorem rozwoju e-reklamy będą wyszukiwarki internetowe i personalizacja przekazu. W Wielkiej Brytanii ten rodzaj e-marketingu stanowi największy segment reklamy internetowej - aż 57 proc., a w Polsce - tylko 20 proc. Gretix.com idzie o krok dalej. Oferowane przez serwis rozwiązanie to, poza reklama kontekstową, również targetowanie behawioralne, możliwe dzięki temu, że coraz więcej osób będzie pozostawiało w serwisach internetowych, m.in. takich jak Gretix.com, coraz więcej danych o sobie, które pozwolą na personalizowanie zarówno kanałów komunikacji, jak i samego przekazu.
Dodaj komentarz