Archiwum czerwiec 2008, strona 11


cze 10 2008 Prostotv
Komentarze: 0

Warto już teraz zapoznać się z tym coraz popularniejszym zespołem, który już robi dość dużą karierę. Kto wie (ja jestem tego pewien) to będzie zdecydowany hit tegorocznego lata. Zapraszam do słuchania i kupowania tego dobrze wykonanego medialnego towaru, który ja już kupuję.

 

cze 10 2008 Nasza-Klasa sprzedana
Komentarze: 0

Największy przebój Polskiej sieci po cichu zmienił właściciela. Estoński fundusz Forticom kupił 70 proc. udziałów Naszej-Klasy.pl wartych nawet 200 milionów złotych.

 

– Firma Forticom jest właścicielem 70 proc. udziałów w Naszej-Klasie – potwierdził w rozmowie z „Rz” Maciej Popowicz, założyciel portalu. Nasza-Klasa to jedna z najpopularniejszych witryn internetowych w Polsce. Zarejestrowało się w nim już 14 milionów osób, ujawniając część danych osobowych. Deklaracja Popowicza kładzie kres pojawiającym się od kilku dni spekulacjom o przejęciu Naszej-Klasy przez „inwestora ze Wschodu”. Według tych informacji za inwestorem miałyby stać rosyjskie służby specjalne zainteresowane przejęciem danych osobowych użytkowników Naszej-Klasy. – To bzdura. Na podobnej zasadzie można na przykład twierdzić, że Afrykańczycy podsłuchują rozmowy prowadzone na Gadu-Gadu, bo polski komunikator należy do firmy z RPA – dementuje Maciej Popowicz. Mimo to sprzedaż Naszej-Klasy może budzić wątpliwości. Doszło do niej bowiem już 10 stycznia. Wtedy Forticom przejął 62 proc. udziałów. Część z nich odkupił od niemieckiego funduszu European Founders. Niemcy pierwsi dostrzegli w Naszej-Klasie potencjał i we wrześniu 2007 r. kupili 20 proc. udziałów. Twórca portalu stał się gwiazdą mediów, które ochrzciły go „najmłodszym milionerem w Polsce”. Także wtedy nie ujawniono wartości transakcji. Eksperci szacowali ją na 3 – 5 mln zł. – Wycena takiego serwisu jest bardzo trudna. Często zależy od wiary inwestora w przedsięwzięcie – komentuje Paweł Puchalski z Domu Maklerskiego BZ WBK. Z kolei według Adama Wysockiego z domu mediowego Starcom 70-proc. pakiet udziałów w Naszej-Klasie może być wart 150 – 200 mln zł. To oznacza, że wycena całego portalu może przekraczać obecnie nawet ok. 290 – 300 mln zł. – Ten serwis może zarabiać praktycznie tylko na reklamach, więc szacowana wartość spółki to w zasadzie wycena jej potencjału reklamowego – wyjaśnia Wysocki. Według firmy Polskie Badania Internetu w marcu portal odnotował ponad 7 mld odsłon. Pięciomiesięczne ukrywanie informacji o transakcji dziwi ekspertów. – Polityka informacyjna Naszej-Klasy jest daleka od tradycyjnych form komunikowania z rynkiem – dyplomatycznie komentuje Magda Borowik, analityk IDC Polska.

– Komunikaty spółki powinny być jaśniejsze. Powstało wrażenie, że Nasza-Klasa wstydzi się nowego inwestora – dodaje. Gdy kilka dni temu w Internecie pojawiły się plotki o sprzedaży Naszej-Klasy, spółka dementowała te informacje. Nowy właściciel portalu, fundusz Forticom, ma dwóch głównych udziałowców. Pierwszy z nich to Digital Sky Technologies, któremu szefuje Yuri Milner, rosyjski inwestor branży internetowej. Stworzył on między innymi firmę NetBridge, która później przekształciła się w Mail.ru. To największy dostawca poczty elektronicznej w Rosji. Co ciekawe, Mail.ru jest własnością funduszu Naspers, który kupił komunikator Gadu-Gadu.Drugi udziałowiec Forticomu to Fundusz Tiger Global, który w Polsce ma udziały w portalu rynku pracy Pracuj.pl.

cze 10 2008 Ruszył internetowy serwis TVP Info
Komentarze: 0

W miniony piątek wystartował serwis internetowy TVP Info, który dostępny jest pod adresem www.tvp.info.

Witryna jest pierwszym etapem w budowie portalu interaktywnego, który ma zostać uruchomiony jesienią. Na stronie prezentowane są informacje podzielone osiem kategorii: Kraj, Świat, Sport, Biznes, Kultura, Wiedza, Ludzie i Rozmaitości. Większość materiałów stanowią komunikaty agencyjne, ale publikowane są także własne teksty dziennikarzy portalu, które zobaczyć można w dziale Info Extra. W serwisie można obejrzeć także wszystkie programy informacyjne TVP: "Serwisy Info", "Wiadomości", "Panoramę" i "Teleexpress". Witryna ma być systematycznie wzbogacana o nowe funkcje i kolejne materiały wideo. Szefem redakcji internetowej jest Marcin Dzierżanowski, do niedawna kierownik działu krajowego w tygodniku "Wprost". Razem z nim do www.tvp.info przeszło z "Wprost" 13 redaktorów i dziennikarzy - niemal cały dział polityczny i społeczny tygodnika m.in. Katarzyna Nowicka, Grzegorz Sadowski, Rafał Pasztelański, Michał Krzymowski, Krzysztof Zbytniewski i Wiktor Ferfecki. Drugą część redakcji stanowi zespół przejęty z Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.


Za multimedialną zawartość serwisu odpowiadać będzie Anna Malinowska-Szałańska (dotąd zastępca kierownika OMI TVP). W sumie w redakcji ma docelowo pracować około 30 osób.

newsy 
cze 10 2008 Polsat zarobił na meczu Polska-Niemcy 8,8...
Komentarze: 0

Najchętniej oglądanym programem podczas ostatniego weekendu, jak i ostatniego tygodnia był mecz Mistrzostw Europy w piłce nożnej Niemcy - Polska.

Przegrany przez Polaków piłkarski pojedynek w niedzielę w domach obejrzało ponad 10,9 mln fanów piłki nożnej. Na antenie Polsatu spotkanie śledziło 10,5 mln widzów, co dało stacji 63,09 proc. udziału, zaś w Polsacie Sport Extra mecz przyciągnął 330 tys. osób (2 proc. udziału) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Drugim najpopularniejszym spotkaniem spośród czterech rozegranych w weekend meczów Euro 2008 było sobotnie starcie Portugalczyków i Turków, które w Polsacie obejrzało 3,49 mln widzów (160 tys. osób w Polsacie Sport Extra). Wpływy brutto (bez uwzględnienia rabatów) z reklam wokół transmisji tych czterech meczów wyniosły w Polsacie 13,52 mln zł, a w Polsacie Sport Extra - 690 tys. zł (w sumie 14,2 mln zł). Natomiast tylko z reklam nadawanych tylko wokół transmisji niedzielnego spotkania Niemcy-Polska Telewizja Polsat zarobiła w sumie 8,87 mln zł (8,45 mln zł na głównej antenie i 420 tys. zł w Polsacie Sport Extra).  W pierwszej trójce największych reklamodawców emitujących spoty przy weekendowych meczach Euro 2008 (nadawanych po 20.00) znalazły się firmy: Coca - Cola (617 tysięcy złotych), ING Group (535 tysięcy złotych) i Carlsberg (513 tysięcy złotych).

newsy 
cze 10 2008 Spektakularne przejęcia w polskiej sieci
Komentarze: 0

Światowi giganci Internetu nie zdołali podbić polskiego rynku, więc polskie klony zagranicznych serwisów są atrakcyjne dla inwestorów. Stworzony przez informatyka Łukasza oltyna internetowy komunikator Gadu-Gadu ma w Polsce ok. 8 milionów użytkowników. Jesienią 2007 roku kupił go fundusz Naspers z RPA za ok. 400 mln zł. Ta sama firma zapłaciła 2 miliardy dolarów za firmę Tradus, do której należy poznański serwis aukcyjny Allegro. Korzysta z niego stale około 7,5 mln osób. Niedawno Agora zdecydowała się zapłacić za serwis ogłoszeniowy Trader.com prawie 120 mln zł, a wcześniej Bauer wydał 200 mln zł za przejęcie kontroli nad portalem Interia.pl.