Europe Unique to wyjątkowy portal
informacyjny, a jednocześnie baza wiedzy dla Chińczyków oraz
Europejczyków, którzy chcieliby nawiązać kontakty gospodarcze z
Chinami. Stanowi on także miejsce wymiany informacji między „nowymi” a
„starymi” krajami Unii Europejskiej. WWW.europeunique.com nie tylko przedstawia kulturę i zwyczaje poszczególnych europejskich krajów, jest także łącznikiem handlowym pomiędzy nimi.
Europe
Unique informuje Chińczyków rozproszonych po całym świecie o
najnowszych wydarzeniach w Europie – od wiadomości gospodarczych przez
handlowe, kulturowe aż po styl życia. Portal jest prowadzony w języku
chińskim oraz niemieckim. Docelowo ma powstać więcej wersji językowych
– tak, żeby umożliwić kontakt ludziom z całego świata.
Chińczycy kochają Europę
Stabilna gospodarka, pomysłowość, tysiącletnia kultura oraz styl życia - właśnie to fascynuje Chińczyków w Europie. - Chińczycy są bardzo ciekawi Europy – podkreśla Ina Reckziegel, założycielka i redaktor naczelna portalu. – Znają
już najważniejsze miasta europejskie, takie jak Paryż, Londyn,
Amsterdam, Berlin czy Pragę. Europa ma jednak o wiele więcej do
zaoferowania – dodaje.
Ale jak się okazuje, istnieje niewiele przystępnych źródeł informacji zarówno dla Chińczyków, jak i dla Europejczyków. - Właśnie dlatego powstała www.europeunique.com, znana w Chinach pod adresem www.ouzhouliezhen.com, co można przetłumaczyć jako „Europa – w poszukiwaniu bogactw” – tłumaczy Ina Reckziegel.
Podstawowa
tematyka www.europeunique.com to biznes, kontakty biznesowe i nowinki,
ale też podróże, szkolnictwo wyższe, kultura i sztuka życia w Europie.
Biznesowa część stanowi najmocniejszy punkt portalu. – Zwracamy na tą część szczególną uwagę – mówi red. Reckziegel. - Jesteśmy
po to, żeby umożliwić firmom, nie tylko niemieckim, debiut na chińskim
rynku. Zapewniamy bardzo kompleksową obsługę: od tłumaczeń, szkoleń,
kontaktów z chińskimi inwestorami po treningi interkulturalne. Z
drugiej strony staramy się wykorzystać możliwości internetu i
dopasowywać się do bieżących potrzeb biznesowych.
Europe
Unique współpracuje z wpływowymi chińskimi partnerami. Jednym z nich
jest SOHU, trzeci największy portal w Chinach (ponad 100 milionów
kliknięć dziennie). Oprócz tego www.ouzhouliezhen.com jest połączony z
organem samorządowym Pekinu, a także z oficjalną stroną prowincji Henan
(najgęściej zaludnioną prowincją Chin) i Yunan oraz miasta Langfang. Do
tego dochodzi współpraca z bazą firm funkcjonujących w Pekinie i z
Caissa Touristic AG – jednym z renomowanych i wiodących organizatorów
podróży do Chin (oferuje m.in. wycieczki dla Chińczyków do Holandii,
Francji czy Szwajcarii).
Z portalem współpracują renomowani eksperci gospodarki Chin i Niemiec. – Jednym
z moich najbliższych współpracowników jest Michael Wilkes, który od 15
lat mieszka w Chinach, perfekcyjnie mówi i świetnie pisze po chińsku.
Jego żona jest Chinką i obecnie pracuje jako rzecznik prasowy
Volkswagena w Chinach – opowiada Ina Reckziegel. Jej marzeniem
jest współpraca z możliwie największą grupą osobowości. I dodaje, że
chciałaby mieć więcej możliwości współpracowania z Polakami, zwłaszcza
obecnie, w dobie coraz silniejszych kontaktów gospodarczych między obu
państwami.
Szansa na promocję dla europejskich miast
Chiny
są największym partnerem gospodarczym Polski w Azji. Są też trzecim
krajem, po Niemczech i Rosji, pod względem importu towarów do naszego
kraju. Dla Chin Unia Europejska jest największym rynkiem partnerskim, a
Polska najważniejszym partnerem w rejonie Środkowo – Wschodniej Europy.
Chiny prowadzą z Polską bardzo intensywną współpracę w sektorze
energetycznym, ekologicznym, ale również infrastruktury drogowej i
kolejowej. Pod względem wartości wymiany handlowej oraz wielkości
importu Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji. W 2006
roku eksport do Chin wzrósł o 29 proc. osiągając 762 mln złotych,
import z Chin o 39 proc., a jego wysokość wyniosła 7,647 mld dol. Do
najważniejszych produktów eksportowanych z Polski do Chin w 2006 roku
należały: miedź i jej stopy, papier, kable, wyroby ceramiczne
ogniotrwałe oraz części i akcesoria do samochodów.
Wrocław, jako pierwsze polskie miasto znalazł się na portalu www.europaunique.com.
Dołączył do grona najbardziej atrakcyjnych i dynamicznie rozwijających
się aglomeracji Europy, które zostały już opisane na portalu – m.in.
Paryża, Amsterdamu, Pragi czy Barcelony. – Z zainteresowaniem
obserwujemy rozwój europejskich miast, szczególnie nowych członków Unii
Europejskiej. Jeżeli tylko zauważamy inicjatywę, która wydaje nam się
ciekawa i warta opisania, dzielimy się nią z naszymi czytelnikami, jak
również z partnerami z Chin – podkreśla Ina Reckziegel.
A
ponieważ odbiorcami www.europeunique.com są również inwestorzy i
biznesmeni (zarówno chińscy, jak i niemieckojęzyczni), jest to więc
doskonały sposób dotarcia do potencjalnych kontrahentów.
Mimo, że portal www.europaunique.com istnieje na rynku dopiero 1,5 roku, zdążył już znaleźć swoje miejsce na
rynku. Statystyczny użytkownik spędza na portalu około 50 minut, a
wraca do niego aż 28 proc. użytkowników.W samych Chinach jest obecnie
około 250 milionów użytkowników Internetu i liczba ta stale rośnie - aż
o 18 proc. rocznie (źródło: CNNIC – China Internet Network Information
Center).
Chińska gospodarka rozwija się w
ogromnym tempie. W ubiegłym roku Bank Światowy określił wzrost
całorocznego wzrostu gospodarczego z 10,4 proc. do 11,3 proc. W
sierpniu 2007 roku Chiny zanotowały nadwyżkę handlową w wysokości
prawie 25 mld dol.Do szybko rosnących inwestycji dołączył popyt
konsumpcyjny. Sprzedaż detaliczna w Chinach rośnie najszybciej od ponad
trzech lat. Stale rosną też inwestycje w infrastrukturę. (o 26,7 proc.
w 2007 roku w porównaniu z rokiem 2006). Według Międzynarodowego
Funduszu Walutowego chińska gospodarka, która jest cztery razy mniejsza
od amerykańskiej, może w tym roku bardziej przyczynić się do wzrostu
światowego PKB niż gospodarka USA.
Redaktor naczelną www.europaunique.com jest Ina Reckziegel.
Z
pochodzenia Austriaczka, od 30 lat mieszka i pracuje w Niemczech. Jako
pierwsza kobieta na świecie, w wieku zaledwie 21 lat, została
komentatorem Österreichring, tradycyjnego austriackiego wyścigu
(obecnie znanego pod nazwą A1-Ring). Komentowała rozgrywające się tam
zawody Formuły 1, rajdy samochodów wyścigowych, sportowych oraz
motorowych Grand – Prix. Rok później objęła kierownictwo nad redakcją
działu sportowego w niemieckiej gazecie Bild (prawie 4 mln nakładu,
najlepiej sprzedająca się gazeta w Europie, największa gazeta w
Niemczech). Stamtąd przeniosła się do Sport Auto; była pierwsza kobietą
na świecie, która odniosła tak znaczący sukces w tej branży.
Współpracowała z najbardziej wpływowymi gazetami niemieckimi:
Frankfurter Allgemeine Zeitung, Focus, Elle, Madame, Süddeutsche
Zeitung, AvD-Motor und Reisen. W tej ostatniej - Automibile von
Deutschland (nakład prawie pół miliona egzemplarzy); od 1998 roku
pełniła funkcję redaktor naczelnej. Jak sama podkreśla, do założenia
chińsko – europejskiego portalu popchnęła ją potrzeba zmiany środowiska
i chęć osiągnięcia czegoś zupełnie nowego.