Kategoria

Internet, strona 4


cze 13 2008 Euro 2008 na Gazeta.mobi
Komentarze: 1

Mobilny portal Gazeta.mobi przygotował dla miłośników piłki nożnej specjalną aplikację „Sport - Euro 2008", dzięki której użytkownicy telefonów komórkowych mogą m.in. śledzić relacje na żywo z rozgrywanych meczów.

Dzięki aplikacji korzystającej z informacji serwisu Sport.pl użytkownicy mają również dostęp do kalendarium rozgrywek, wyników wszystkich spotkań Euro oraz galerii zdjęć z mistrzostw.

- Użytkownicy Aplikacji otrzymują na bieżąco informacje tekstowe o tym, co dzieje się na boisku. Relacje na żywo z rozgrywanych meczów aktualizowane są co dwie minuty a tabela wyników uzupełniana jest na bieżąco - mówi Patrycja Iwańska, Kierownik Projektu w dziale Treści i Usług Mobilnych Agory.

Aplikacja „Sport - Euro 2008" dostępna będzie w serwisach: gazeta.mobi, www.wygrajlige.pl, http://wygrajligemistrzow.pl, http://wygrajligezuzla.pl, http://wygrajleuro2008.pl, http://gazoo.pl.

cze 13 2008 Kampania telewizyjna ekonomii społecznej
Komentarze: 2

15 czerwca rusza intensywna kampania telewizyjna mająca na celu promocję ekonomii społecznej. Ostatnie dwa tygodniu projektu promocji ekonomii społecznej to emisja spotów telewizyjnych, które na konkretnych przykładach pokażą jej ideę i cele. Spoty emitowane będą na antenie Telewizji Polskiej, Polsatu, TVN24 oraz Telewizji Katowice.

Projekt PROMES, czyli promocja ekonomii społecznej ruszył we wrześniu 2007 roku i zakończy się 30 czerwca 2008. Realizowany jest w ramach IW EQUAL. Ostatnie dwa tygodnie to skupienie się na intensywnym przekazie telewizyjnym, który ma promować ideę ekonomii społecznej docierając do wybranych grupach społecznych zgodnych z założeniami projektu. Spoty będą obrazować mechanizmy ekonomii społecznej, zachęcając jednocześnie do zapoznania się z zagadnieniami ekonomii społecznej i procesem tworzenia przedsiębiorstw socjalnych.

Więcej informacji:

www.ekonomiaspoleczna.pl
www.tratwa.org

cze 13 2008 www.europeunique.com – platforma informacyjna...
Komentarze: 0

Europe Unique to wyjątkowy portal informacyjny, a jednocześnie baza wiedzy dla Chińczyków oraz Europejczyków, którzy chcieliby nawiązać kontakty gospodarcze z Chinami. Stanowi on także miejsce wymiany informacji między „nowymi” a „starymi” krajami Unii Europejskiej. WWW.europeunique.com nie tylko przedstawia kulturę  i zwyczaje poszczególnych europejskich  krajów, jest także łącznikiem handlowym pomiędzy nimi.

Europe Unique informuje Chińczyków rozproszonych po całym świecie o najnowszych wydarzeniach w Europie – od wiadomości gospodarczych przez handlowe, kulturowe aż po styl życia. Portal jest prowadzony w języku chińskim oraz niemieckim. Docelowo ma powstać więcej wersji językowych – tak, żeby umożliwić kontakt ludziom z całego świata.   

Chińczycy kochają Europę

Stabilna gospodarka, pomysłowość, tysiącletnia kultura oraz styl życia - właśnie to fascynuje Chińczyków w Europie.  - Chińczycy są bardzo ciekawi Europy – podkreśla Ina Reckziegel, założycielka i redaktor naczelna portalu. – Znają już najważniejsze miasta europejskie, takie jak Paryż, Londyn, Amsterdam, Berlin czy Pragę. Europa ma jednak o wiele więcej do zaoferowania – dodaje.

Ale jak się okazuje, istnieje niewiele przystępnych źródeł informacji zarówno dla Chińczyków, jak i dla Europejczyków. - Właśnie dlatego powstała www.europeunique.com, znana w Chinach pod adresem www.ouzhouliezhen.com, co można przetłumaczyć jako „Europa – w poszukiwaniu bogactw” – tłumaczy Ina Reckziegel. 

Podstawowa tematyka www.europeunique.com to biznes, kontakty biznesowe i nowinki, ale też podróże, szkolnictwo wyższe, kultura i sztuka życia w Europie. Biznesowa część stanowi najmocniejszy punkt portalu. – Zwracamy na tą część szczególną uwagę – mówi red. Reckziegel. - Jesteśmy po to, żeby umożliwić firmom, nie tylko niemieckim, debiut na chińskim rynku. Zapewniamy bardzo kompleksową obsługę: od tłumaczeń, szkoleń, kontaktów z chińskimi inwestorami po treningi interkulturalne. Z drugiej strony staramy się wykorzystać możliwości internetu i dopasowywać się do bieżących potrzeb biznesowych.

Europe Unique współpracuje z wpływowymi chińskimi partnerami. Jednym z nich jest SOHU, trzeci największy portal w Chinach (ponad 100 milionów kliknięć dziennie). Oprócz tego www.ouzhouliezhen.com jest połączony z organem samorządowym Pekinu, a także z oficjalną stroną prowincji Henan (najgęściej zaludnioną prowincją Chin) i Yunan oraz miasta Langfang. Do tego dochodzi współpraca z bazą firm funkcjonujących w Pekinie i z Caissa Touristic AG – jednym z renomowanych i wiodących organizatorów podróży do Chin (oferuje m.in. wycieczki dla Chińczyków do Holandii, Francji czy Szwajcarii).

Z portalem współpracują renomowani eksperci gospodarki Chin i Niemiec. – Jednym z moich najbliższych współpracowników jest Michael Wilkes, który od 15 lat mieszka w Chinach, perfekcyjnie mówi i świetnie pisze po chińsku. Jego żona jest Chinką i obecnie pracuje jako rzecznik prasowy Volkswagena w Chinach – opowiada Ina Reckziegel. Jej marzeniem jest współpraca z możliwie największą grupą osobowości. I dodaje, że chciałaby mieć więcej możliwości współpracowania z Polakami, zwłaszcza obecnie, w dobie coraz silniejszych kontaktów gospodarczych między obu państwami.  

Szansa na promocję dla europejskich miast

Chiny są największym partnerem gospodarczym Polski w Azji. Są też trzecim krajem, po Niemczech i Rosji, pod względem importu towarów do naszego kraju. Dla Chin Unia Europejska jest największym rynkiem partnerskim, a Polska najważniejszym partnerem w rejonie Środkowo – Wschodniej Europy. Chiny prowadzą z Polską bardzo intensywną współpracę w sektorze energetycznym, ekologicznym, ale również infrastruktury drogowej i kolejowej. Pod względem wartości wymiany handlowej oraz wielkości importu Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji. W 2006 roku eksport do Chin wzrósł o 29 proc. osiągając 762 mln złotych, import z Chin o 39 proc., a jego wysokość wyniosła 7,647 mld dol. Do najważniejszych produktów eksportowanych z Polski do Chin w 2006 roku należały: miedź i jej stopy, papier, kable, wyroby ceramiczne ogniotrwałe oraz części i akcesoria do samochodów.  

Wrocław, jako pierwsze polskie miasto znalazł się na portalu www.europaunique.com. Dołączył do grona najbardziej atrakcyjnych i dynamicznie rozwijających się aglomeracji Europy, które zostały już opisane na portalu – m.in. Paryża, Amsterdamu, Pragi czy Barcelony. – Z zainteresowaniem obserwujemy rozwój europejskich miast, szczególnie nowych członków Unii Europejskiej. Jeżeli tylko zauważamy inicjatywę, która wydaje nam się ciekawa i warta opisania, dzielimy się nią z naszymi czytelnikami, jak również z  partnerami z Chin – podkreśla Ina Reckziegel.
A ponieważ odbiorcami www.europeunique.com są również inwestorzy i biznesmeni (zarówno chińscy, jak i niemieckojęzyczni), jest to więc doskonały sposób dotarcia do potencjalnych kontrahentów.

Mimo, że portal www.europaunique.com istnieje na rynku dopiero 1,5 roku, zdążył już znaleźć swoje miejsce na rynku. Statystyczny użytkownik spędza na portalu około 50 minut, a wraca do niego aż 28 proc. użytkowników.W samych Chinach jest obecnie około 250 milionów użytkowników Internetu i liczba ta stale rośnie - aż o 18 proc. rocznie (źródło: CNNIC – China Internet Network Information Center).

Chińska gospodarka rozwija się w ogromnym tempie. W ubiegłym roku  Bank Światowy określił wzrost całorocznego wzrostu gospodarczego z 10,4 proc. do 11,3 proc. W sierpniu  2007 roku Chiny zanotowały nadwyżkę handlową w wysokości prawie 25 mld dol.Do szybko rosnących inwestycji dołączył popyt konsumpcyjny. Sprzedaż detaliczna w Chinach rośnie najszybciej od ponad trzech lat. Stale rosną też inwestycje w infrastrukturę. (o 26,7 proc. w 2007 roku  w porównaniu z rokiem 2006).  Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego chińska gospodarka, która jest cztery razy mniejsza od amerykańskiej, może w tym roku bardziej przyczynić się do wzrostu światowego PKB niż gospodarka USA.

Redaktor naczelną www.europaunique.com jest  Ina Reckziegel.  
Z pochodzenia Austriaczka, od 30 lat mieszka i pracuje w Niemczech. Jako pierwsza kobieta na świecie, w wieku zaledwie 21 lat, została komentatorem Österreichring, tradycyjnego austriackiego wyścigu (obecnie znanego pod nazwą A1-Ring). Komentowała rozgrywające się tam zawody Formuły 1,  rajdy samochodów wyścigowych, sportowych oraz motorowych Grand – Prix.  Rok później objęła kierownictwo nad redakcją działu sportowego w niemieckiej gazecie Bild (prawie 4 mln nakładu, najlepiej sprzedająca się gazeta w Europie, największa gazeta w Niemczech). Stamtąd przeniosła się do Sport Auto; była pierwsza kobietą na świecie, która odniosła tak znaczący sukces w tej branży. Współpracowała z najbardziej wpływowymi gazetami niemieckimi: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Focus, Elle, Madame, Süddeutsche Zeitung, AvD-Motor und Reisen. W tej ostatniej  - Automibile von Deutschland (nakład prawie pół miliona egzemplarzy); od 1998 roku pełniła funkcję redaktor naczelnej. Jak sama podkreśla, do założenia chińsko – europejskiego portalu popchnęła ją potrzeba zmiany środowiska i chęć osiągnięcia czegoś zupełnie nowego. 

cze 12 2008 Emito.net – włącz się
Komentarze: 1

 

Ruszył portal Emito.net – polska internetowa platforma informacyjno-integracyjna obejmująca swym zasięgiem całe Zjednoczone Królestwo. Nowy serwis skierowany jest do ludzi otwartych, chcących podróżować, uczyć się, rozwijać zawodowo i nawiązywać kontakty.

Nowa witryna internetowa jest połączeniem portalu informacyjnego z serwisem społecznościowym Web 2.0. Pomysłodawcom zależało na zbudowaniu dynamicznego serwisu, który z jednej strony dostarczałby ciekawych i ważnych wiadomości, a z drugiej był platformą integracji i wymiany informacji między użytkownikami.

„Serwis informacyjny tworzony jest przez zespół dziennikarzy Emito.net we współpracy z zaprzyjaźnionymi mediami, natomiast cześć społecznościowa kreowana jest przez internautów. Dzięki temu portal jest źródłem aktualnych i przydatnych informacji. Gwarantuje także internautom możliwość ekspresji oraz aktywnej interakcji z innymi użytkownikami serwisu” – wyjaśnia Karol Chojnowski, Project Manager Emito.net.

Serwis informacyjny

Emito.net oferuje kilkanaście serwisów tematycznych, w których oprócz bieżących wiadomości z Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii Północnej, Polski i świata, czytelnik znajdzie informacje i porady dotyczące: edukacji, kultury, mieszkania, motoryzacji, pracy, rozrywki, zagadnień rodzinnych oraz zdrowia. „Zakres tematyczny serwisów proponowanych w Emito.net stworzony został na podstawie przeprowadzonych badań marketingowych. Potrzeby i zainteresowania Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii zmieniają się. Oprócz wskazówek dla nowoprzybyłych, Emito.net kieruje informacje do tych, którzy pierwsze kroki na Wyspach mają już za sobą. Nawiązaliśmy współprace z wieloma polskimi i brytyjskimi instytucjami rządowymi, organizacjami non-profit a także firmami i mediami, dzięki czemu zawartość portalu jest aktualna i szczegółowa. Planujemy stale udoskonalać i poszerzać zawartość serwisu oraz dbać o dokładność i różnorodność prezentowanych treści” – powiedział Albert Fret, Development Manager Emito.net.

Serwis społecznościowy

Autorzy serwisu dużą uwagę poświęcili społeczności internetowej tworzącej się wokół Emito.net. Użytkownicy mają możliwość tworzenia rozbudowanych profili, łączenia się w grupy (pod względem zainteresowań), integracji w ramach poszczególnych miast (pod względem terytorialnym), a także tworzenia listy znajomych. Ważnym elementem portalu jest sekcja ogłoszeń, które mogą być swobodnie dodawane przez użytkowników. „Dołożymy wszelkich starań, aby udoskonalać Emito.net. W najbliższym czasie planujemy uruchomić wewnętrzną komunikację mailową pomiędzy użytkownikami, blogi, możliwość tworzenia rozbudowanych galerii i wiele innych funkcji, które ułatwią użytkownikom nawigację w serwisie” – zapewnia Karol Chojnowski.

cze 12 2008 Nowy dyrektor sprzedaży w Ad Meritum
Komentarze: 0

Na początku czerwca Małgorzata Solarczyk dołączyła do zespołu Ad Meritum. Do jej głównych zadań należy realizacja budżetów reklamowych wszystkich blisko trzydziestu tytułów znajdujących się w portfolio Ad Meritum ( m.in.: Tygodnik Angora, Magazyn Wino, Biznes Inspiracje, W Podróży, V12, DJ Mag, Eurostudent). Na stanowisku dyrektora sprzedaży Małgorzata Solarczyk zastąpiła Agnieszkę Kędzierską, która pełniła tą funkcję do kwietnia br. Ostatnio Małgorzata Solarczyk przez blisko dwa lata była dyrektorem biura reklamy w Valkea Media - wydawcy m.in.: Aktivista, Exklusiva, Prestige House, Warsaw Business Journal, Warsaw Insidera, Magazynu Gaga. Wcześniej na tym samym stanowisku przez 6 lat pracowała w DD Media wydawcy dziennika "Dzień Dobry".